[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://petrabouskova.cz/wp-content/uploads/2021/03/PH-12-dlouha.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”off” sticky=”off” align=”center” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_margin=”20px|||”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Nadpis článku” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_id=”mensi-mezera” custom_margin=”||0px|”]

#12: POKROČILÉ TECHNIKY ONLINE CALLŮ (2/3): Jak si nastavují na schůzce kameru profesionálové? Kdy se do ní dívat, a kdy ne?

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Podcast iFrame” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” use_grid_padding=”on” width_unit=”on” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” column_padding_mobile=”on”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Odkazy na podcasty” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Můj podcast můžete poslouchat i zde:

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”on” use_grid_padding=”on” width_unit=”off” custom_width_percent=”60″ padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” parallax_3=”off” parallax_method_3=”off” column_padding_mobile=”on”][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_text admin_label=”Spotify” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_text admin_label=”Google” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_text admin_label=”Apple” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”justified” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_margin=”||5px|”]

Určitě to znáte. Co firma, to jiný preferovaný „tool“ na online cally. Někde frčí výhradně přes Teams, přítel ve Škodovce se neodlepí od Skypu a já zase mám ráda Zoom. Do Zoomu jsem pronikla před pár lety v mexické firmě, kde jsem dělala manažerku, a tam jsem si na něj brutálně zvykla. Zajímalo mě, jak se zvýšilo používání Zoomu minulý rok v období korony. A tady máte jasná čísla. Tímto určitě nechci dělat reklamu na ZOOM, jen mě osobně zajímaly statistiky.
V lednu 2020 si stáhlo Zoom aplikaci na 56 tisíc lidí denně, v březnu to bylo přes 2 miliony stáhnutí této aplikace za den po celém světě.  V prosinci 2019, tedy před koronou, bylo nejvíce zapnutých Zoom schůzek v jednom okamžiku asi 10 milionů, v dubnu to bylo – a teď se podržte – na 300 milionů schůzek v jeden okamžik na Zoomu. 

A už jen takové pidi zajímavosti – největší market pro Zoom je Indie, až potom USA a ve druhém čtvrtletí 2020 se Zoom vyšvihl na nejstahovanější aplikaci společně s Pokemon Go a s TikTokem.
Co sleduji tím, že Vám tohle říkám? To se dozvíte v dnešním podcastu! 

Statistiky potvrdily jednu jasnou věc, online schůzky se staly naším denním chlebem, momentálně je online spojení v podstatě naše jediná cesta, jak probíhá interakce s lidmi, kolegy, klienty, business partnery.

A teď si představte, žádná korona není, my dál fungujeme naživo. Zalezli byste si na živé schůzce třeba pod stůl, aby Vám byla vidět jenom hlava? Uspořádali byste si schůzku v kuchyni? Nebo byste nabrali klienta do auta a jeli s ním na STK s tím, že business dohodnete během jízdy? Nebo je možné, že byste se uprostřed živé schůzky zničehonic postavili, přestali byste reagovat, odešli jste a za 10 minut se zase vrátili? 

podcastu #11 jsme rozebrali dopodrobna, jak si vytvořit vhodné prostředí pro online call, co všechno působí blbě a co naopak působí velmi dobře, když máte schůzku se zapnutou kamerou. Ze srdce doporučuji úplně všem, aby si tento podcast poslechli nebo si přečetli článek, protože mně osobně už přes rok vytáčí vidět stále ty stejné chyby dokola. 
Dnes rozpitváme to, jak přesně sebe usadit před kamerou, abyste si přišli jako na živé schůzce a Váš partner na callu z toho měl „setsakramentsky“ dobrý pocit.

Pétino onlinové pravidlo č. 4:
4. KAMERU MĚJTE PĚKNĚ DALEKO OD SEBE
Absolutní klasika je, že na Vás při hovoru kouká šíleně velká hlava, protože daný člověk má prostě kameru, tedy notebook, moc blízko u sebe.  Dokonce bych řekla, že máte štěstí, pokud vidíte tu hlavu celou. Já mám zkušenost s uříznutou hlavu těšně pod nosem, kdy ale mám nádherný výhled na „šešulku“ mého klienta a na celý bordel v pokoji. Miluju i ty masité dvojité brady klientů, když je vidím krásně z podhledu.
Všechno, všechno špatně! Upřímně vůbec nechápu fakt, že lidé dokáží strávit hodiny na sociálních sítích nicneděláním, ale neudělají si 3 minuty na to, aby si dali před svou schůzkou schůzku nejdříve sami se sebou. Já to dělám zcela běžně. Prostě si na Zoomu kliknu na tlačítko „New meeting“ a omrknu si, jak vypadám na obrazovce, našteluju všechno, schůzku vypnu, a až potom se vrhám do té oficiální schůzky. Jde tu o 3 minuty, které Vám umožní udělat úplně jiný první dojem! 

Jak si tedy nastavit notebook?
Podložte si jej knížkami nebo si jej prostě nějak dejte výš, aby tam nebyl ten šílený podhled. Dejte si notebook dál, ať tam jste po prsa, tedy ať jsou Vám vidět ruce skoro až po lokty! To je klíčové! Zároveň žádný mega prostor nad šešulkou hlavy, ale na obrazovce byste měli mít prostor mezi Vaší hlavou a obrazovkou asi jenom 1-2 cm! Víc ne! Někteří trenéři prezentací dokonce doporučují si i odsunout židli od stolu do takové vzdálenosti, abyste se nemohli o stůl opřít. Tím se Vám uvolní ruce a Vy můžete krásně gestikulovat. Osobně ale toto nedoporučuji na delší schůzky, protože Vám upadnou ruce a Vy mi je pak svěsíte podél těla jako zmoklé slepice. V neposlední řadě: Někteří u callů stojí, super věc. Pravidla toho, co by z Vás mělo na kameře být vidět, jsou úplně stejná. 

Suma sumárum: Žádné pohledy ani nadhledy. 1 cm nad hlavou a viditelnost rukou minimálně do půli paží. 

Zajímá mě a úkol pro Vás: Jak máte teď nastavenou kameru? Co změníte po poslechu tohoto podcastu? Schválně si všímejte teď ostatních, jak se Vám oni prezentují na kameru, co vidíte z jejich postavy. Jsem tu pro Vás. 

Pétino onlinové pravidlo č. 5:
5. DÍVEJTE SE DO KAMERY, KDYŽ MLUVÍTE
Tohle pravidlo je, hned po obrovitánské hlavě, největší kámen úrazu online prezentací. Ale je zcela logické, že tohle Vám nejde, protože jste zvyklí se dívat na druhého, když mluvíte, abyste věděli, jak reaguje na Vaše slova a zda máte pokračovat v tomto duchu (tónu), či ne. Bohužel Vaše protistrana to nevnímá jako výhodu, protože s ní prostě neudržujete oční kontakt, a když mluvíte, zíráte mimo. Oční kontakt udržíte jenom tak, že v momentě, kdy mluvíte – koukáte do kamery! Ano, neuvidíte tak, jak se druhý chová, ano, nemůžete se egoisticky kontrolovat, jak vypadáte Vy, když mluvíte, ale za to dáváte protistraně kouzelný pocit, že se jí díváte do očí, že jste tam jenom pro ni.
Klienti mi často říkají: „Ježiš, to je divný! Na to si nezvyknu! To je nepřirozený.“ Jo, je to divný, ale pokud chcete na online callu něčeho dosáhnout, bude to Vaše ohromná výhoda, a věřte, že protistraně nikdy nedojde, proč jste jí zrovna Vy byli tak sympatičtí.
Ze začátku Vám to nepůjde, můžete si pomoct tím, že na místo kamery ze zadní strany notebooku nalepíte červený papírek nebo ze stran kamery nalepíte dvě šipky na okraj notebooku, a tím bude kamera jasně přitahovat Vaší pozornost

Suma sumárum: Když mluvíte Vy, dívejte se do kamery! Ne na protistranu, ne na sebe! Do té mini čočky, do kamery. Když mluví protistrana, zírejte jen a jen na ni dle libosti.

Zajímá mě a úkol pro Vás: Zkoušeli jste se někdy dívat do kamery na online schůzce? Pozorujte ostatní, kam zírají, když s Vámi mluví. Poproste svého partnera na callu, ať Vám ukáže, jak to vypadá, když na Vás mluví a kouká do kamery, a když na Vás mluví a kouká na Vás. Upřímně se zamyslete, co na Vás lépe působí? Zároveň Vy mu můžete ukázat, jak to působí, když to děláte Vy jemu. 

Toto a daleko víc rozebírám s mými klienty na koučincích nebo v mé absolutně srdcové záležitosti, a to v online kurzu ŘEČ TĚLA. 

Co náš čeká příště? Asi nejoblíbenější téma ze všech, jak správně gestikulovat na online callu, aby Vás všichni pochopili. 


Znáte někoho, komu by tyto články a podcasty mohly pomoci? Kdo by v nich našel inspiraci?
Sdílejte je prosím se svými kolegy, přáteli, s rodinou. Zároveň budu ze srdce vděčná za reakce, jak se vám dnešní podcast líbil, jakou jednu větu nebo myšlenku si odnášíte právě a zrovna vy.

Zároveň budu ze srdce vděčná za reakce, jak se vám dnešní podcast líbil, jakou jednu větu nebo myšlenku si odnášíte právě a zrovna vy.

Gratuluji vám! Jste u posledního odstavce, skvělá práce! Jestli ještě nejsme v kontaktu, tak určitě si mě najděte na jakékoliv síti, kterou používáte, LinkedIn, Facebook, Instagram, kde denně sdílím inspiraci a kousek sebe. Zároveň každé úterý dopoledne posílám svým odběratelům newsletterů, nálož tipů a triků do emailu. A v neposlední řadě, jestli by vás zajímalo, jak odprezentovat cokoliv úspěšně díky těm správným gestům, je tady pro vás můj unikátní online kurz.

VAŠE ÚTERNÍ DÁVKA INSPIRACE: 

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Button” button_url=”https://petrabouskova.cz/newsletter” url_new_window=”on” button_text=”Prezentační newslettery” button_alignment=”left” custom_button=”on” button_bg_color=”#dd3333″ button_border_color=”#dd3333″ button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ button_border_radius=”20″ button_text_size=”16″] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_margin=”25px|||”]

Těším se příště, hvězdy!

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]

#12: POKROČILÉ TECHNIKY ONLINE CALLŮ (2/3): Jak si nastavují na schůzce kameru profesionálové? Kdy se do ní dívat, a kdy ne?

Můj podcast můžete poslouchat i zde:


Určitě to znáte. Co firma, to jiný preferovaný „tool“ na online cally. Někde frčí výhradně přes Teams, přítel ve Škodovce se neodlepí od Skypu a já zase mám ráda Zoom. Do Zoomu jsem pronikla před pár lety v mexické firmě, kde jsem dělala manažerku, a tam jsem si na něj brutálně zvykla. Zajímalo mě, jak se zvýšilo používání Zoomu minulý rok v období korony. A tady máte jasná čísla. Tímto určitě nechci dělat reklamu na ZOOM, jen mě osobně zajímaly statistiky.
V lednu 2020 si stáhlo Zoom aplikaci na 56 tisíc lidí denně, v březnu to bylo přes 2 miliony stáhnutí této aplikace za den po celém světě.  V prosinci 2019, tedy před koronou, bylo nejvíce zapnutých Zoom schůzek v jednom okamžiku asi 10 milionů, v dubnu to bylo – a teď se podržte – na 300 milionů schůzek v jeden okamžik na Zoomu. 

A už jen takové pidi zajímavosti – největší market pro Zoom je Indie, až potom USA a ve druhém čtvrtletí 2020 se Zoom vyšvihl na nejstahovanější aplikaci společně s Pokemon Go a s TikTokem.
Co sleduji tím, že Vám tohle říkám? To se dozvíte v dnešním podcastu! 

Statistiky potvrdily jednu jasnou věc, online schůzky se staly naším denním chlebem, momentálně je online spojení v podstatě naše jediná cesta, jak probíhá interakce s lidmi, kolegy, klienty, business partnery.

A teď si představte, žádná korona není, my dál fungujeme naživo. Zalezli byste si na živé schůzce třeba pod stůl, aby Vám byla vidět jenom hlava? Uspořádali byste si schůzku v kuchyni? Nebo byste nabrali klienta do auta a jeli s ním na STK s tím, že business dohodnete během jízdy? Nebo je možné, že byste se uprostřed živé schůzky zničehonic postavili, přestali byste reagovat, odešli jste a za 10 minut se zase vrátili? 

podcastu #11 jsme rozebrali dopodrobna, jak si vytvořit vhodné prostředí pro online call, co všechno působí blbě a co naopak působí velmi dobře, když máte schůzku se zapnutou kamerou. Ze srdce doporučuji úplně všem, aby si tento podcast poslechli nebo si přečetli článek, protože mně osobně už přes rok vytáčí vidět stále ty stejné chyby dokola. 
Dnes rozpitváme to, jak přesně sebe usadit před kamerou, abyste si přišli jako na živé schůzce a Váš partner na callu z toho měl „setsakramentsky“ dobrý pocit.

Pétino onlinové pravidlo č. 4:
4. KAMERU MĚJTE PĚKNĚ DALEKO OD SEBE
Absolutní klasika je, že na Vás při hovoru kouká šíleně velká hlava, protože daný člověk má prostě kameru, tedy notebook, moc blízko u sebe.  Dokonce bych řekla, že máte štěstí, pokud vidíte tu hlavu celou. Já mám zkušenost s uříznutou hlavu těšně pod nosem, kdy ale mám nádherný výhled na „šešulku“ mého klienta a na celý bordel v pokoji. Miluju i ty masité dvojité brady klientů, když je vidím krásně z podhledu.
Všechno, všechno špatně! Upřímně vůbec nechápu fakt, že lidé dokáží strávit hodiny na sociálních sítích nicneděláním, ale neudělají si 3 minuty na to, aby si dali před svou schůzkou schůzku nejdříve sami se sebou. Já to dělám zcela běžně. Prostě si na Zoomu kliknu na tlačítko „New meeting“ a omrknu si, jak vypadám na obrazovce, našteluju všechno, schůzku vypnu, a až potom se vrhám do té oficiální schůzky. Jde tu o 3 minuty, které Vám umožní udělat úplně jiný první dojem! 

Jak si tedy nastavit notebook?
Podložte si jej knížkami nebo si jej prostě nějak dejte výš, aby tam nebyl ten šílený podhled. Dejte si notebook dál, ať tam jste po prsa, tedy ať jsou Vám vidět ruce skoro až po lokty! To je klíčové! Zároveň žádný mega prostor nad šešulkou hlavy, ale na obrazovce byste měli mít prostor mezi Vaší hlavou a obrazovkou asi jenom 1-2 cm! Víc ne! Někteří trenéři prezentací dokonce doporučují si i odsunout židli od stolu do takové vzdálenosti, abyste se nemohli o stůl opřít. Tím se Vám uvolní ruce a Vy můžete krásně gestikulovat. Osobně ale toto nedoporučuji na delší schůzky, protože Vám upadnou ruce a Vy mi je pak svěsíte podél těla jako zmoklé slepice. V neposlední řadě: Někteří u callů stojí, super věc. Pravidla toho, co by z Vás mělo na kameře být vidět, jsou úplně stejná. 

Suma sumárum: Žádné pohledy ani nadhledy. 1 cm nad hlavou a viditelnost rukou minimálně do půli paží. 

Zajímá mě a úkol pro Vás: Jak máte teď nastavenou kameru? Co změníte po poslechu tohoto podcastu? Schválně si všímejte teď ostatních, jak se Vám oni prezentují na kameru, co vidíte z jejich postavy. Jsem tu pro Vás. 

Pétino onlinové pravidlo č. 5:
5. DÍVEJTE SE DO KAMERY, KDYŽ MLUVÍTE
Tohle pravidlo je, hned po obrovitánské hlavě, největší kámen úrazu online prezentací. Ale je zcela logické, že tohle Vám nejde, protože jste zvyklí se dívat na druhého, když mluvíte, abyste věděli, jak reaguje na Vaše slova a zda máte pokračovat v tomto duchu (tónu), či ne. Bohužel Vaše protistrana to nevnímá jako výhodu, protože s ní prostě neudržujete oční kontakt, a když mluvíte, zíráte mimo. Oční kontakt udržíte jenom tak, že v momentě, kdy mluvíte – koukáte do kamery! Ano, neuvidíte tak, jak se druhý chová, ano, nemůžete se egoisticky kontrolovat, jak vypadáte Vy, když mluvíte, ale za to dáváte protistraně kouzelný pocit, že se jí díváte do očí, že jste tam jenom pro ni.
Klienti mi často říkají: „Ježiš, to je divný! Na to si nezvyknu! To je nepřirozený.“ Jo, je to divný, ale pokud chcete na online callu něčeho dosáhnout, bude to Vaše ohromná výhoda, a věřte, že protistraně nikdy nedojde, proč jste jí zrovna Vy byli tak sympatičtí.
Ze začátku Vám to nepůjde, můžete si pomoct tím, že na místo kamery ze zadní strany notebooku nalepíte červený papírek nebo ze stran kamery nalepíte dvě šipky na okraj notebooku, a tím bude kamera jasně přitahovat Vaší pozornost

Suma sumárum: Když mluvíte Vy, dívejte se do kamery! Ne na protistranu, ne na sebe! Do té mini čočky, do kamery. Když mluví protistrana, zírejte jen a jen na ni dle libosti.

Zajímá mě a úkol pro Vás: Zkoušeli jste se někdy dívat do kamery na online schůzce? Pozorujte ostatní, kam zírají, když s Vámi mluví. Poproste svého partnera na callu, ať Vám ukáže, jak to vypadá, když na Vás mluví a kouká do kamery, a když na Vás mluví a kouká na Vás. Upřímně se zamyslete, co na Vás lépe působí? Zároveň Vy mu můžete ukázat, jak to působí, když to děláte Vy jemu. 

Toto a daleko víc rozebírám s mými klienty na koučincích nebo v mé absolutně srdcové záležitosti, a to v online kurzu ŘEČ TĚLA. 

Co náš čeká příště? Asi nejoblíbenější téma ze všech, jak správně gestikulovat na online callu, aby Vás všichni pochopili. 

Znáte někoho, komu by tyto články a podcasty mohly pomoci? Kdo by v nich našel inspiraci?
Sdílejte je prosím se svými kolegy, přáteli, s rodinou. Zároveň budu ze srdce vděčná za reakce, jak se vám dnešní podcast líbil, jakou jednu větu nebo myšlenku si odnášíte právě a zrovna vy.

Zároveň budu ze srdce vděčná za reakce, jak se vám dnešní podcast líbil, jakou jednu větu nebo myšlenku si odnášíte právě a zrovna vy.

Gratuluji vám! Jste u posledního odstavce, skvělá práce! Jestli ještě nejsme v kontaktu, tak určitě si mě najděte na jakékoliv síti, kterou používáte, LinkedIn, Facebook, Instagram, kde denně sdílím inspiraci a kousek sebe. Zároveň každé úterý dopoledne posílám svým odběratelům newsletterů, nálož tipů a triků do emailu. A v neposlední řadě, jestli by vás zajímalo, jak odprezentovat cokoliv úspěšně díky těm správným gestům, je tady pro vás můj unikátní online kurz.

VAŠE ÚTERNÍ DÁVKA INSPIRACE: 

Prezentační newslettery

Těším se příště, hvězdy!